Pražské kulturní fórum 2022

Základní informace

Téma konference: Excelence
Datum: 19.—20. 4. 2022
Místo konání: Kino Přítomnost, online

Téma

Druhý ročník PKF navazuje na vznik Kulturní politiky hl. města Prahy. Konkrétně nahlíží na téma excelence. Excelenci prověřuje z různých úhlů pohledu a v různých perspektivách, které jsou inspirovány průřezovými kritérii Kulturní politiky.

Barevný grafický návrh s opakujícím se textem „Pražské kulturní fórum 2022“ a daty konání akce 19.–20. 4. 2022. Kino Přítomnost na bílém pozadí s překrývajícími se zelenými, červenými, modrými, růžovými a žlutými tvary.

Program podrobně

1. PANEL
Excelence: lidé a inovace
19. 4. 2022, 14.00—17.00

Jak může město podporovat kreativitu a inovativnost? Jak hned v počátku rozeznat excelentní projektový záměr? A jak jej smysluplně podpořit? Jak může město systémově podporovat rozvoj kreativity jednotlivců? Vyžadují různé žánry a oblasti KKO odlišnou formu podpory nápadů/záměrů/idejí?

Úvodní přivítání:
Hana Třeštíková, radní pro kulturu, cestovní ruch a výstavnictví HMP

Keynote speech:
Anja Zorko, Centrum pro kreativitu MAO, SLO

Zahraniční rozhovor:
Anna Grzelec, University of Borås, SWE

Moderátor rozhovoru se zahraniční odbornicí:
David Kašpar, místostarosta MČ Prahy 10

Moderátor panelu:
Saša Michailidis, Česká televize

Panelisté:
Petr Babák, vedoucí Ateliéru grafického designu a nových médií UMPRUM
Jakub Bakule, analytik a specialista na kulturní a kreativní odvětví, Pražský inovační institut
Ondřej Kašpárek, manažer PrusaLab
Marcel Kraus, manažer projektu Hyb4City v Kampusu Hybernská, CPPT UK
Andrea Slováková, děkanka FAMU
Kateřina Šachová, zakladatelka a kreativní ředitelka studia Papelote

2. PANEL
Excelence: kulturní infrastruktura
20. 4. 2022, 9.00—12.00

Co je excelentní infrastruktura ve 21. století? Velký kulturní markant? Sdílené inovativní inkubátory v brownfieldu? Může vzniknout excelentní kulturní infrastruktura zdola (skrze experiment, pilotování či nějaký jiný dočasný lowcostový pokus) či přichází vždy shora (budováním znalosti, analýzou a vyhodnocováním kontextu, poptávky, ekonomických aspektů fungování)? Je jeden z těchto přístupů lepší? Vhodnější? Udržitelnější? A může město vůbec pilotovat z veřejných zdrojů, když nemá zaručený výsledek předem?

Zahraniční keynote:
Anne Gombault, KEDGE Business School

Moderátor panelu:
Petr Prokop, ředitel kulturního centra Vzlet, producent divadla VOSTO5

Panelisté:
Lenka Burgerová, místostarostka, MČ Praha 7 (územní rozvoj a participace)
Olga Škochová Bláhová, specialistka kulturního plánování, ONplan
Pavel Sitek, koordinátor HOM MHMP/předseda správní rady Kampus Hybernská
Petr Štědroň, ředitel, Divadlo Na zábradlí
Ludmila Vacková, výkonná ředitelka Studia ALTA

3. PANEL
Excelence: značka města
20. 4. 2023, 14.00—17.00

Má být značka města spojená s jednou ikonickou akcí nebo má být značkou města “kulturní rozmanitost”? Mohou fungovat oba přístupy vedle sebe? Jsou festivalová města přežitkem nebo stojí za to investovat do budování pražských vlajkových lodí? Jaké jsou výhody nebo úskalí měst, která svou značku postavila na jedné kulturní akci či osobnosti?

Zahraniční rozhovor:
Johan Moerman, Rotterdam Festivals, NL

Moderátorka rozhovoru se zahraničním odborníkem:
Magdalena Müllerová, Kreativní Evropa

Moderátorka panelu:
Hana Slívová, Český rozhlas

Panelisté:
Anežka Bartlová, šéfredaktorka Artalk
Roman Bělor, ředitel festivalu Pražské jaro
Marek Hovorka, ředitel Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava
Václav Kovář, manažer komunitního rozvoje NadaceVia
Jiří Sulženko, ředitel odboru kultury a cestovního ruchu MHMP

Tři lidé vedou rozhovor na tmavém pozadí, blondýna se dívá na dva muže.
Panelová diskuse na Pražském kulturním fóru 2022 se třemi řečníky sedícími na pódiu a publikem před nimi.

Zahraniční hosté

Agata Etmanowicz

Anja Zorko

Anja Zorko je manažerka, vývojářka a expertka kulturních a kreativních odvětví. Posledních patnáct let pracuje v oblasti kulturního a kreativního sektoru a rozvíjí mezioborovou spolupráci s dalšími sektory ekonomiky. Jako vývojářka a vedoucí Centra pro kreativitu – první národní platformy pro rozvoj slovinského kreativního sektoru – má příležitost podporovat rozvoj kreativního průmyslu ve Slovinsku. Sama říká, že jako kreativní a živá milovnice kultury začala spojovat své studium a znalosti managementu, marketingu a komunikace se svou vášní pro kulturu a kreativitu. Brzy si uvědomila, že prolínání kultury, podnikání a kreativity má obrovský potenciál a tyto zdánlivě odlišné světy se mohou jeden od druhého hodně naučit.

JP van Seventer

Anna Grzelec

Dr. Anna Grzelec je ve své vědecké práci zapálená pro genderovou rovnost v organizacích, zejména v technologicky zaměřené práci. Je doktorkou v oboru Managementu a organizace se specializací na high-tech organizování, inovační management a organizační kreativitu. Má zkušenosti s vedením, strategickým rozvojem a řízením a rozvojem projektů Evropské unie. Je mezinárodně uznávanou expertkou a mluví 7 jazyky.

JP van Seventer

Anne Gombault

Anne Gombault je profesorka organizačního chování a strategického řízení na KEDGE Business School, vede MSc Arts & Creative Industries Management v Paříži a francouzskou část Čínsko-francouzského institutu managementu umění a designu v Šanghaji. V roce 2004 založila a do roku 2020 řídila odborné centrum Creative Industries & Culture. Její výzkum pokrývá organizační identitu, chování a strategii uměleckých a kulturních organizací a kreativních průmyslů obecně, včetně muzeí, dědictví, kreativního cestovního ruchu, managementu kreativních regionů.

JP van Seventer

Johan Moerman

Johan Moerman je výkonný ředitel Rotterdam Festivals Ltd., organizace odpovědné za koordinaci akcí a politik v Rotterdamu. Organizaci založil v roce 1994. Rotterdam byl uznáván jako nejlepší město akcí v zemi a chválen za svou konzistentní a inovativní festivalovou politiku. Před zahájením rotterdamských festivalů pracoval 12 let pro Rotterdam Arts Council, naposledy jako zástupce ředitele. Johan Moerman má více než 20 let zkušeností v kulturním průmyslu a je členem představenstva několika mezinárodních sítí a kulturních organizací. Je členem představenstva Mezinárodní asociace festivalů a akcí se sídlem v USA (IFEA), celosvětové sítě více než 2500 profesionálů. Je členem představenstva Rotterdamské filharmonie a Audiences Europe. Sídlí v Rotterdamu.

Záznam z konference

Podívejte se do archivu dalších ročníků:
Muž v fialovém svetru mluví do mikrofonu během panelové diskuze se třemi dalšími lidmi sedícími vedle něj.